Werkwijze

Elke vertaal– of schrijfopdracht is uniek. De taal of talencombinatie, het onderwerp en de complexiteit van de tekst, de gewenste deadline … Dit zijn slechts een paar van de factoren die een rol spelen. Bij Vertaalbureau Bothof ontvangt u daarom voor elke opdracht een maatwerkofferte. Dat betekent echter niet dat u lang moet wachten. Binnen enkele uren na uw aanvraag ontvangt u onze glasheldere offerte. U weet dus altijd precies waar u aan toe bent.

Niet productgericht, maar klantgericht

Bij Vertaalbureau Bothof denken we niet productgericht, maar klantgericht. We hanteren bijvoorbeeld geen gemiddelde levertermijnen maar denken zo ambitieus mogelijk met onze klanten mee. Uw wensen staan centraal. Wilt u bijvoorbeeld een tekst binnen een krappe deadline naar meerdere talen tegelijkertijd laten vertalen? Wij zorgen ervoor dat u tijdig alle vertalingen in huis hebt. Desnoods laten wij 24 uur per dag vertalers aan uw teksten werken. Desgewenst nemen wij zelfs het complete projectmanagement van u over, zodat u zich volledig aan uw kerntaken kunt wijden.

Wij willen u en uw organisatie zo goed mogelijk leren kennen, zodat wij u optimaal van dienst kunnen zijn. U hebt bij Vertaalbureau Bothof daarom een vaste contactpersoon, met wie u al uw wensen kunt bespreken.

Oog voor de wereld om ons heen

Een onderneming staat nooit alleen. Bij Vertaalbureau Bothof zijn we ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. We hebben een duidelijk beleid voor duurzaam ondernemen opgesteld, dat door iedereen in onze organisatie wordt omarmd. Zo houden we ons bijvoorbeeld aan onderstaande regels:

Binnen de vestiging:

  • Printen we zo weinig mogelijk. Documentatie slaan we in hoofdzaak digitaal op.
  • Printen we uitsluitend op papier met FSC-keurmerk en oud papier verzamelen we in papiercontainers.
  • Maken we uitsluitend maar gebruik van aardewerk koffiebekers en theeglazen.
  • Verzamelen we toners van printers en laten die ophalen door een recyclingbedrijf.
  • Doen we de lichten ’s avonds uit, net als de computers en printers, en sluiten we de jaloezieën om de warmte binnen te houden.
  • Verzamelen we klein chemisch afval.

Bij de keuze van onze kantoorlocatie hebben we onder meer gekeken naar:

  • Nabijheid van een treinstation en bushaltes.
  • Bereikbaarheid per fiets en aanwezigheid van een fietsenstalling.
  • Gemakkelijke ontsluiting naar snelwegen.
  • Veiligheid op de route en in de buurt, waaronder verlichting.
  • Groene omgeving (bomen, parken, sloten, open view).

Wat betreft mobiliteit:

  • Beperken we ons tot het noodzakelijke aantal auto’s.
  • Maken we voornamelijk gebruik van nieuwe auto’s met zuinige motoren.
  • Gebruiken we zo veel mogelijk alternatieven, zoals de trein en huurauto’s.
  • Nemen we zo veel mogelijk werknemers uit de regio in dienst.

Ons personeel kan altijd rekenen op:

  • Een regelmatig gesprek over de tevredenheid op én met hun werk.
  • Ruimte voor opleiding en training.
  • Veel tijd en middelen voor sociale bijeenkomsten zoals borrels, lunches en diners.